Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2011

Fem frågor

Av Monica - 16 oktober 2011 18:42

   

Vänner är som Stjärnor!  Jag har fått en Award av Maya

Nu följer några saker som man ska göra när man fått denna award. Länka till den man fått den av, fullborda de fem meningarna och skicka den till fem andra bloggar.

 


1. När ingen ser eller hör mig…

 

....Då sjunger jag gärna ( hellre än bra! ) Går omkring hemma i morgonrock, eller mjukiskläder, gärna osminkad också!


2. Jag går aldrig hemifrån utan…

 

..... Läppstift, läppglans eller lypsyl, det finns ett i alla mina jackfickor :)

Mobiltelefonen följer mig också överallt, liksom tändare och cigaretter för det mesta.

 

3. Min blogg heter som den gör för att…

 

..... Det var inte lätt att komma på ett bra namn minsann... Men min dåvarande motorcykel som jag kallade för Blackpearl låg mig varmt om hjärtat!

 

4. Om jag vågade skulle jag…

 

..... Hm... svårt..... Starta en"webshop" är något jag skulle vilja om jag vågade, resa till platser låångt bort, men då måste jag nog resa själv och det är jag nog för feg för... Skulle även vilja bo utomlands delar av året om jag "vågade".

 

5. Om tio år kommer jag att…

 

Bo tillsammans med gubben i ett litet hus som vi byggt om som vi vill ha det.

Vara en lycklig Fru Lundkvist.

Kunna resa  utomlands ett par ggr per år.

Kanske jag även är mormor/farmor .

Jobba kvar där jag är nu men på en fast tjänst.

 

Tack så mycket för awarden Maya!


Skickar den vidare till :


Helen - Hesa



 

 
 
Ingen bild

bonk

16 oktober 2011 20:23

Men ååååhh... Vad gulligt.. puss

Monica

16 oktober 2011 20:39

Visst är det :)

 
Ingen bild

bonk

16 oktober 2011 20:55

Stjärnorna skimmrar i dina ögon och jag finns ju alltid där med min hand utsträckt till dig. Våra drömmar faller ju på plats..
För.. "Allt har ju sin tid"

Monica

16 oktober 2011 21:22

Love you

 
Maya

Maya

17 oktober 2011 07:03

Vad roligt att läsa! Å vad fin bloggen blivit :)

SÅ Puttenuttiga Ni är då ;)

http://maypel.wordpress.com

Monica

17 oktober 2011 17:56

Hehe, var kul att läsa dina svar också ;)
Hm...Vardagsromantik kallas det , hehe :)
Kram

 
wiper

wiper

17 oktober 2011 08:02

Välkommen tillbaka. Jag har saknat dig jättemycket. Vilken fin header och bakgrund wow!

Vad kul att få veta lite mer om dig. Härliga framtidsutsikter du har. Jag har själv inte slutat drömma trots tredje akten i livet ;)

Ha en härlig början på en oskriven vecka
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Monica

17 oktober 2011 17:55

Tack snälla Malin, du är gó du :)
Känns spännande att vara tillbaka i bloggvärlden :) Hoppas tiden räcker till, men nåt inlägg ska jag väl hinna med då och då.:)
Klart man ska drömma här i livet, annars vore det bra trist !
Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards