Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 15 november 2011

Ledig och förkyld

Av Monica - 15 november 2011 17:28

       

  Blivit så himla förkyld idag igen, inget roligt alls.

Hoppas det är bättre i morgon bitti, för jag vill inte vara hemma från jobbet.


Har haft min lediga dag idag, åkte hem från gubben tidigt i morse, men la

mig under filten igen när jag kom hem.

Sov flera timmar, huttrande och snorig.


Hämtade sen dottern från skolan och handlade lite mat och medicin.

Gjorde teriayaki marinerad laxfilé i ugn.

Hade köpt påsar med teriayki marinad tidigare så jag hällde bara över en påse

och lät det dra in i fisken ett par timmar.

Pressad potatis, romsås och sparris serverade jag till laxen.

Bjöd även hem sonen på middag.


Hade tänkt åka och träna ikväll , men det orkar jag nog inte.

Får bli en lugn hemmakväll i soffan istället.


Programmet Kär och Galen börjar ikväll , tänkte kolla in det lite..

Minns ju när det gick på tv för många år sen, med Lotta Engberg som programledare.

Tyckte det var ett bra program då.


Nedan en bild som min son skickade mig när han jobbade som fiskare.

Det jobbet har nyss tagit slut då säsongen är över.

Så här mycket regnbågslax drog dom in nästan dagligen.

Sen skulle de rensas och paketeras.


När han var liten ville han jobba som just fiskare eller geolog.

Kul att han fått prova på ett av dom iaf :)


 


 
 
Maya

Maya

15 november 2011 18:43

Usch då Gumman, trist att Du inte är kry! Har Du provat Echinagard/Echinaforte? Chi-san är också bra om man är trött. Men vanliga vitaminer rekommenderas! Nu får Du vila och låta dottern pyssla om Dej ;) Träningen kan vänta, huvudsaken att Du blir frisk!

Sen måste vi ses ;)

Bamsekramar till Dej, mannen och barna!

http://maypel.wordpress.com

Monica

15 november 2011 19:47

Ja, detta är inte likt mig kan jag säga...TVÅ förkylningar denna höst. Det bröt ut igen i går kväll, hade ledig dag idag, men måste försöka åka på jobbet i morgon. Hade två sjukdagar förra månaden och det kostar!
Har druckit massa te med honung ikväll, hoppas det hjälper :)
Vi måste verkligen ses snart, ni kanske kan komma och dricka kaffe på lördag om vi är här hos mig då, och jag är frisk? :)
Vi kan ju höras av närmare...:)
Kram till er också!

 
Ingen bild

Helen

16 november 2011 07:07

Det är en envis förkylning som går nu.. Har haft den i 2 v nu.. Får hoppas du bara fått en snabb sväng av förkylning. Krya på dig! Jäklar vad fisk alltså.. Vad ska han göra nu då? Kul han fick prova på fiske livet. Är nog ett hårt jobb! Träna inte, det kan vara farligt som attan, utan vila dig nu.. Ha det gott. Kram

Monica

16 november 2011 17:28

Ja det verkar vara en envis förkylning, har varit småsnorig i 4 veckor nu, men nu bröt det ut ordentligt igen.
Han ska ut och söka jobb på affärer och hoppas på att någon behöver folk nu i juletider :) Fiskejobbet var mycket tungt, men han gillar att jobba fysiskt :)
Avstår från träningen nu tills jag är piggare, känner mig för dassig, krafterna räcker precis till att jobba bara.
Ha en fin kväll, kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards