Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 28 november 2011

Måndag snart slut

Av Monica - 28 november 2011 20:02

 Jobbat även denna dag, men i morgon är min lediga dag!

Tänkte nog att åka och träna lite direkt jag är klar på förmiddagen.

Sen har jag inte så stora planer.


Dottern följde med sin pappa hem idag, så jag är alldeles ensam hemma.

Lite rastlös blir jag allt då.

Efter jobbet svängde jag in på ICA och köpte mig en lösviktssallad till middag.


Sen blev det att sitta vid datorn en stund, men blev less....

Städade då badrummet, skönt att det är gjort!

Nu sitter jag här igen, och oj vad tiden gått fort...


Kanske jag slår på TV:n en stund och slår ihjäl lite tid...


Idag har det kommit 1 -2 cm snö, så pass det är vitt ute på backen.

Tanken slog mig just att jag glömt ta fram denna tomte.

Glömmer den varje år, då jag förvarar den på ett särskilt ställe.

Nu ska jag gå och plocka fram tomtefar.....

Kanske jag ställer ut den lysande snögubben på framsidan också!


 

 
 
Margit

Margit

28 november 2011 21:38

Snö!!! Så ljust och fint få..även om det inte är så mycket...
Kram!!

http://margiholm.blogg.se

Monica

28 november 2011 22:56

Ja det behövs inte mycket för att det ska bli ljusare ute :)
Kram

 
Maya

Maya

29 november 2011 15:02

Inte på Ica? ;)

http://maypel.wordpress.com

Monica

29 november 2011 16:40

Hehe, det lät ju kul...Tack för påpekandet, nu är det ändrat ;)

 
Maya

Maya

29 november 2011 15:04

Åhåå, har Du en lysande snögubbe Du? Vill åxå ha nåt fint på framsidan. Har Du förresten sett Bosse? Jag ska åka och fota honom till bloggen nån dag hihi.

Kram på Dej!

http://maypel.wordpress.com

Monica

29 november 2011 16:39

Jo, fått den av min mor för flera år sedan, men har haft den inne i hallen tidigare jular. Men nu har jag en lykta med diodlampor i hallen istället :)
Vilken Bosse???? Min far???? :)
Kram

 
Maya

Maya

29 november 2011 18:09

MEN! VET Du inte vem Bosse är??? Förutom Din far då...haha! Då ska jag fota Bosse nån dag så Du får se!

Kram!

http://maypel.wordpress.com

Monica

29 november 2011 20:42

Haha, nej Maja , vet inte vem den andra Bosse är, är det en koltrast eller kanske ett rådjur??? Spännande att se..:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards