Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 20 september 2016

Alanya Dag 3

Av Monica - 20 september 2016 22:16

Varit en härlig dag trots ett par regnskurar och åska. Promenerat flera kilometer och kollat runt på Cleopatrastranden och varit på tisdagsmarknaden i stan. Köpte godis som är gjort av granatäpple och pistagenötter som är så gott.
Stannat och druckit färskpressad juice som är så läskande. Gubben som gillar sött beställde en kiwijuice och grimaserade varje klunk då den var ganska sur.
?
Åt en god lunch på en av mina favoritrestauranger på Bazaren vid hamnen.

Efter middagen på hotellet gick vi till Viking restaurang där de är så gulliga och trevliga och drack goda drinkar på Happy hour.

Nu har man tagit en svalkande dusch och kanske vi tar ett kortspel på den mysiga balkongen med ljumma kvällsvindar.

I morgon väntas nog en dag vid havet.

[Bild]

Av Monica - Onsdag 19 sept 22:18

Härliga dagar har vi haft, men nästa höst åker vi nog lite senare då det är väldigt varmt nu med 30-34 grader på dagarna. I måndags åkte vill till Faliraki där vi tillbringade hela dagen och kvällen. Låg på stranden och badade, strosade runt i butik...

Av Monica - Söndag 16 sept 21:13

Jag och gubben beställde en ospecificerad sistaminutenresa till Rhodos i onsdags. Kom hit igår och vi fick en hyfsad tvårumslägenhet 1 km från Rhodos centrum. Är nästan två km till stranden men vi gillar ju att promenera på våra resor så det är ok ...

Av Monica - Lördag 28 april 19:53

Varit en intensiv dag, kan knappt fatta att man kan hinna göra så många olika saker på en dag. Vi sov till klockan 10 och åt en frukost på rummet. Delade sen en taxi med två andra hotellgäster in till Side centrum där det var lördagsmarknad. Varmt s...

Av Monica - Fredag 27 april 22:31

Blev ganska kvavt på förmiddagen så vi hoppade på bussen som kör hotellgästerna till stranden varje halvtimme. Åt lunch på strandbaden, blev kycklinggrillspett för min del.Sen vid fyra hörde vi en åskknall och himlen bakom oss mot Taurus bergen var r...

Av Monica - Torsdag 26 april 22:41

Kan inte klaga på denna semesterdag heller, dagarna känns så långa då man hinner göra så mycket på en dag. Åt hotell frukost idag, vilken var stor och god, som det brukar på ett Sunwing hotell. Blev sen en dag på stranden med sol och bad. Sen en p...

Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!