Monicas vardag!

Alla inlägg den 6 december 2011

Av Monica - 6 december 2011 20:47

           Ja, som rubriken säger så blir detta blogginlägg av blandad kompott.

Var ju några dagar sen sist, så jag tänkte blogga kort om vad som hänt sen sist.


Jobbade i helgen, men gubben och hans son kom hit lördag när jag slutat jobbet på

eftermiddagen.


 

Hade förberett middagen på fredagskvällen som bestod av

helstekt fläskytterfilé som jag marinerat före och lät puttra i en massa

godsaker som rödvin, soya, kryddor, vitlök . Redde sedan såsen och tillsatte förstås

grädde .

Potatisgratäng och grönsaker serverades till.


Gubbens bror kom förbi och fikade och surrade en stund.


Sen sa gubben att jag hade en överraskning på min säng.

Åhh, där lång tre stora vackra röda rosor

och två paket inslagna.


Öppnade paketen och fann där en vacker ljuslykta (är ju som jag sagt tidigare lyktoman )

och 100 värmeljus.

Blev sååå glad, han är för go gubben min ....


    

   


På fredagskvällen kom förresten min son och hans flickvän förbi

med supergoda sushi till mig som de just gjort hos flickvännen.

Blev så klart jätteglad då jag älskar sushi.

Tack snälla, det var uppskattat...

 


På söndagen åkte gubben hem igen då jag skulle åka och jobba kväll.

På eftermiddagen ringde han och berättade att stegen som han stod på

när han skulle rensa stuprännan hade glidit undan och att han

hade brutit handleden.

Förmodligen hade handen hamnat under stegen på stenplattorna.

Han fick skjuts av sin äldsta son till akuten i Piteå

där de skickade han vidare till Sunderbyns sjukhus.

Efter att de dragit båda benen som gått av i läge

så gipsades han på nytt och röntgades.

Tyvärr hade benen hunnit ändra läge under gipsningen

så han ska tillbaka om 8 dagar för att röntgas och se hur det ser ut.

Hoppas de sitter bra och att han slipper operation.

Åkte dit igår efter jobbet och gjorde middag

 och bakade en äppelpaj.

Stackarn, han har så himla ont i hela armen....

     


Åkte hem i eftermiddag och här hemma har jag i min ensamhet

bakat en saffranskaka med glasyr i långpannan,

lyssnat på www.julradio.se  , klätt granen inne med min nya röda belysning

som består av 140 röda LED- lampor.

Blev faktiskt himla mysigt.....

Tyvärr har jag ingen kamera just nu som kan visa den fina röda färgen som den ska se ut.


 


Har mer att skriva om men tar det en annan gång.

Nu ska jag se på Desperate Houswifes och dricka lite hjortron glögg.

Kram


Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards