Monicas vardag!

Alla inlägg den 2 december 2011

Av Monica - 2 december 2011 22:16

               Jag har hittat till en blogg som jag följer med spänning.

Det var min vän Maya som tipsade om denna blogg på hennes sida.

Har nu läst Jonna Jintons hela blogg från början till slut,

och jag fascineras av hennes liv.

'

Jonna Jinton är en mysig 22-årig tjej från Göteborg som flyr storstadslivet

till sina rötter i en liten norrländsk by där det bor 13 personer.

I en liten stuga bor hon nu själv med sin hund och bara älskar naturen och det enkla livet.

Men mycket tid av vardagen går till att hugga ved och elda så hon håller värmen i den enkla stugan.

Hon är bl a väldigt fotointresserad och visar fantastiska bilder på sin blogg.

Jonna har varit mycket i media sen hon förändrade sitt liv.

Tillsammans med sin mamma har hon nu förverkligat sin dröm om att

börja tillverka och sälja vackra smycken gjorda i silver och kristall.

www.nordkristall.se


Ibland känner jag att en bit av mig vill leva det enkla livet medans

en annan bit vill leva ett mer centralt och bekvämt liv.


Här kan ni iaf följa Jonnas liv....

Jag länkar även till henne här till höger under bloggar!


www.jonnajinton.se






Av Monica - 2 december 2011 17:52

   Undrar var den här veckan tog vägen...

Fasen vad tiden springer iväg.


Är ledig idag, men jobbar lördag och söndag.

Var på stan en sväng med min syster och mor idag.

Var länge sen vi var där tillsammans då mor inte kunnat gå sista året.

Men nu kan hon ta sig fram bättre, dock med käpp eller rullator.

Det var väldigt trevligt att umgås lite på stan,

och mor bjöd oss på fika på vårt anrika café.

Det blev deras goda sallad för oss alla tre,

och en godbit till kaffet   


Förevigade fikastunden med ett foto, men ser nu att jag också kom med på spegeln på väggen,

Spegel spegel på väggen där.....Hahaha


Till middag idag blev det att göra en pastagratäng av vad som fanns hemma.

Det blev då köttfärs som jag stekte med champinjoner, vitlök, ädelost, broccoli och ananas

som jag blandade ihop med pasta och en burk creme fraich.

Över detta riven ost och skjuts in i ugnen.



Vädret har verkligen varit udda här för årstiden.

Det regnar och regnar, och den lilla centimeter snö vi fått tinade snabbt bort.

Många plusgrader och kraftiga vinder har vi haft.


Så här ser det ut på mitt hus framsida idag.

Inte mycket till julstämning trots att det lyser både ute och inne.

Något vitt som saknas !

Inte för att jag klagar, men liiiite vitt för ljuset och stämningen om jag fick bestämma!


   


Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards