Monicas vardag!

Alla inlägg den 20 december 2011

Av Monica - 20 december 2011 21:11

Just varit ute på en härlig sparktur med lilla Maja!

Oj, vilket sparkföre det var, går hur lätt som helst....

Hon börjar bli väldigt långhårig och det är dags för julbadet och klippning.

Får väl se om det hinns med före jul!

Är ju inte tvärgjort precis..


 


  Har så smått börjat förstå mig på min nya kamera nu,

jag måste tydligen trycka in macro funktionen för att ta bilder på nära håll.

Men det konstiga är att den funktionen verkar inte fungera i alla inställningar.

Min gamla var nog enklare att förstå sig på, för den zoomade automatiskt!


Revbensspjällen är nu klara och tjuvsmakade ett hörn.

Smaken var helt klart godkänd.

Kryddade dom med salt, peppar, stött kryddpeppar och penslade på med honung.

Spädde på med vatten , soja och lite julmust som de puttrat nästan två timmar i.

Benen lossnade från köttet av sig själv.

Så möra vill jag ha mina revbensspjäll.


 


Av Monica - 20 december 2011 18:56

             Var ju och julhandlade med gubben idag .

Vi gick in på inredningsbutiken Keramix och titta lite.

De har så otroligt mycket fint där som inte finns på så många andra ställen.

Fontänerna de säljer skulle jag inte säga nej till.

Här kommer några bilder från butiken.

Effekterna blir så häftigt då de har grejer i samma färg på samma hyllor .

De har många olika små rum i butiken där färgerna går i samma.

Alltid finns det något nytt när man kommer in där, och de har inte

så många av varje sak, och det kan jag tycka är rätt kul!


       

 


Dessa klockor var rätt häftiga!


    


Och de snygga fontänerna, rätt dyra förstås....

Den minsta med stenkulan på bordet skulle jag inte säga nej till.

Helt tyst ljud hade den också.


   

 


Tycker om allt som lyser, dessa var snygga tycker jag!


      


Såna här väggprydnader skulle jag gärna också vilja ha...

De ser ut som betong men är ett lätt plastmaterial som tål att vara utomhus också.

Jag vet inte om jag skulle tordas ha så dyra saker utomhus med risk

att bli stulna.


  


Coola taklampor, men lite dyra i mitt tycke.

Nästan 4000 kr.


   


Denna söta ljuslykta fastnade jag nog mest för, är mer i min prisklass också!

Otroligt fina är dom och kostar 220 kr.

Tror nästan jag skulle föredra den gröna färgen.

Sätter den på min önskelista tills jag fyller år i Januari, hihi....


 


Min gulliga gubbe bjöd mig på lunch idag när vi var på stan.

Det blev thai-buffé som var riktigt riktigt gott idag!


Nu ska jag fortsätta med mina julbestyr.

Har revbensspjällen på spisen som puttrar i buljongen i gjutjärnsgrytan.

Riktigt möra ska dom få bli innan jag skär upp dom i bitar.


Laxen har jag också gravat, så jag tror inte jag ska göra så mycket mer

bestyr ikväll, utan bara njuta av lugnet....

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards