Monicas vardag!

Alla inlägg den 19 december 2011

Av Monica - 19 december 2011 21:07

         Nu har vi en vit vinter igen, och det ser nog ut som att vi ändå får en vit jul.

Det har kommit en del sista dagarna, och jag är så glad och tacksam över min lilla

snöslunga som hjälpt mig mycket hittills i vinter!


Inte så kul att komma hem från jobbet och börja skotta den tunga blöta snön,

men min nya vän snöslungan verkar orka det mesta ändå :)


Skottade som sagt gården där det kommit en dm blötsnö inatt och idag.

Fick köra några varv på infarten innan allt var borta,

men skönt jag slapp dra det för hand...


Har så smått börjat med julmaten ikväll.

Lagade julköttbullarna ikväll,

i morgon blir det nog revbensspjällen, grava laxen och möjligtvis

att baka philadelphiarutor.

   


Jag blir inte nöjd med närbilderna jag tar med den nya kameran ännu.

Trots att den ska ställa in skärpan automatisk så tycker jag inte de blir bra.

Jag får träna mig fram....


Naturbilder är ju förstås roligast att ta, jag sprang ut och i mörkret och knäppte några bilder på huset.

Det kan bli rätt häftiga effekter beroende på hur man står och vad man fokuserar på.


 


     


Min dotter och hennes pojkvän har hållit mig sällskap i kväll här nere.

Trevligt när  ungdomarna är hemma och lite sociala med mig  


Tog en bild på turturduvorna , de är så söta   



 

I morgon blir det en lunchdate med gubben och sen hjälpa honom att julhandla lite .

Det är inte så lätt att packa maten i påsar med bara en arm.

Som sagt var , är ledig i morgon, jobbar bara onsdag och sen har jag ledigt

ändå till annandagen.

Skönt med ett par semesterdagar känner jag, har varit mycket på jobbet sista veckorna!

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards